Empire at War
A játék természetesen a Star Wars univerzumban játszódik. A birodalom és a lázadás közti harc kezdetét mutatja be, amit mindkét fél szemszögéből végigvihetünk. Én a birodalommal szimpatizálok, de azért kijátszottam a lázadókat is, és mindkettő nagyon jó volt, érdekes küldetések, nem csak annyi, hogy öld meg ezt, meg pusztítsd el azt.
Az időt már tudjuk, a helyszín meg adott a galaxis ismert bolygói, úgy mint a Hoth, az Endor, a Tatooine, vagy éppen a Dagobah. Összesen 64 bolygót járhatunk végig, űrben, és földön is. A klasszikus járműveket is viszontláthatjuk; az óriási, négylábú AT-AT-ket a nem olyan óriási, és csak kétlábú AT-ST-ket, a TIE vadászokat, a lázadó X-szárnyúakat, meg persze a hatalmas Mon Calamari cirkálókat és Csillagrombolókat. Minden járműnek, katonának, vagy űrhajónak van valami specialitása, speciális képessége. Pl. a rohamosztagosoknak az alakzatba fejlődés, az AT-AT-nak a belsejéből újabb rohamosztagok hívhatók életre, a csillagrombolóknak vonósugara van, stb…
Előny a játékban, hogy a csatában megsérült járműveknél, de inkább az űrhajóknál előny, hogyha mondjuk egy hajó a pusztulás szélén van, de épp akkor nyerjük meg a csatát, akkor a következő csatában, már ismét mindene max.-on van. A stratégiára jobban oda kell figyelni, főleg ha nagy sereged van, mert könnyen elveszítheted, ha mondjuk minden egységnek egy célpontot adsz meg. Pl. ha egy koréliai korvettet támad mindenki, akkor a Tie vadászok előbb érnek oda általában, és azokat a fürge kis hajó könnyen leszedi a lézereivel, mielőtt mondjuk a csillagrombolód egyáltalán csak lőtávolságon belül lenne.
A taktikára való kényszerülés másik összetevője a két fél közti különbségből fakad. A lázadó kémek olcsók, és hatékonyak, így a Birodalmiak szinte minden lépéséről értesítenek. És jó tudni, ha van 1-2 nagyobb hajód, hogy melyik elérhető birodalmi bolygón van sokkal kisebb védelem. Aztán már csak meg kell hódítani.
A játék annyiban eltér a hagyományos stratégiáktól, hogy nem helyeztek akkora hangsúlyt a „kőgyűjtésre, meg fakivágásra”, hanem minden bolygó alapból termel valamennyit nyersanyagból. A játékban egyetlen fizetőeszköz a kredit. Mondok néhány árat: Mon Calamari cirkáló: 4500 kredit, A-szárnyú osztag: 600 kredit. A bolygókon tudunk majd dolgokat építeni, pl. egy bolygón 6 hely van építkezésre, és akkor eldönthetjük, hogy pl. építünk 6 kredit termelőt, és akkor több fizetőeszközt kapunk. Vagy inkább védelemre pályázunk, akkor a felszínre turbólézer-tornyokat, pajzsgenerátort, és föld-űr fegyverzetet (pl. ionágyú) telepíthetünk. Vagy egy barakkot a rohamosztagosoknak, könnyű jármű gyárat AT-ST-knek, vagy nehéz jármű gyárat AT-AT-oknak
Itt, az űrben újabb taktikai lehetőségek rejlenek a játékban; megadhatjuk hajóknak, vadászoknak, hogy egy nagyobb hajó, űrállomás motorjait, pajzsgenerátorát, vagy mondjuk fegyverrendszerét támadják előbb. Tegyük fel, hogy skirmish módban látjuk a marha nagy támadósereget, ami az űrállomásunk felé tart. Legyártunk pár bombázó osztagot (viszonylag olcsón), és az ellenség elé küldjük őket. Ha kilőjük egy nagyobb hajó (mondjuk Csillagromboló, vagy Mon Calamari cirkáló) hajtóműveit, akkor az teljesen mozgásképtelen lesz.
Néhány dolgot még az űrcsatákról: a különböző osztályú űrhajók más és más síkokban mozognak, de a csaták ettől még 3D-ben lesznek. Ez az egyszerű módszer azért jó – illetve reméljük, hogy azért lesz jó – mert így nem kell egy csapat kis vadásznak űrállomásokat kerülgetni egy síkban – lévén stratégiáról van szó. Természetesen tudnak síkokat ugrani a gépek, így mindenki támadhat majd mindenkit – de ez elég evidens. Érdemes még megemlíteni az űrben lévő természetes akadályokat is – mint pl. aszteroida mezők, ilyesmi – amelyek szintén befolyásolhatják a dolgok menetét (kis hajók pl. el tudnak szlalomozni benne, nagyok nem). A síkokat úgy értem, hogy pl. egy Victory osztályú csillagrombolónak nem kell megkerülnie a sima Csillagrombolót, ha támadni akar, hanem egyszerűen, mivel kisebb átmegy fölötte.
Érdekesség, hogy a játékhoz egy teljesen új motort írtak a készítők, amit Alamonak kereszteltek. A képek elárulják az eredményt :)
A zenéből nem hiányozhatnak a klasszikus Star Wars zenék sem, pl. a klasszikus John Williams muzsika (tudjátok, ami a filmek elején van), de lesz benne bőven más Star Wars-os zene is.
Az átfogó egyjátékos kampány mellett (amit mind két féllel végigtolhatunk) lesz természetesen többjátékos mód is bár én úgy tudom, hogy a stratégiai játékoknak ez a része nem szokott túl ütős lenni.
Összegezve az eddigieket: egy nagyon jól átgondolt, és összerakott játék készült el a hosszú munkával. Remélem e leírás által kedvet kaptatok egy kis játékhoz.